בלוג

חוויה יוונית בת 14 ימים: הרפתקאות משפחת לוין באתונה ובסלוניקי - חלק א'

שלום גולשים יקרים, אין מאושרת ממני לספר לכם על החוויה המשפחתית שלנו בטיול האחרון שלנו לאתונה וסלוניקי. בחלק א’ אספר לכם על הטיול שלנו באתונה ובהמשך אספר לכם על חלקו השני של הטיול בסלוניקי המדהימה.

הציפייה לטיול

אני אתחיל  בכך הציפייה להרפתקה היוונית שלנו החלה בערך כחמישה חודשים לפני הטיול (פברואר-מרץ). כל אחד מבני המשפחה הביע התעניינות ושיתף רעיונות בדברים שמעניינים אותם שנעשה באתונה ובסלוניקי. עברנו על מדריכי טיולים, בלוגים, רשתות חברתיות וחיפשנו המלצות מחברים. התכנון הפך לפעילות גיבוש משפחתית, מלאה בהתרגשות וחלומות על החוויות שמחכות לנו.

**שבוע ראשון – התעמקות בלב אתונה**

יום 1 – הגעה לאתונה והתמקמות

לאחר טיסה חלקה לאתונה עם חברת ארקיע, קיבלה את פנינו הרוח הים תיכונית החמימה. מכיוון שטיסת ההלוך שלנו הייתה בשעת צהריים החלטנו שביום הראשון נגיע למלון שלנו ובעיקר ננוח ונסתובב ברחובות הסובבים אותו. המלון שבחרנו לשבעת הימים הבאים היה נובוטל אתונה, מלון מודרני במרכז העיר ההומה ואחד הדברים המרכזיים שגרמו לנו לבחור במלון זה היא בריכת הגג ונוף האקרופוליס המשקיף מבית המלון.

לאחר שהתמקמנו, יצאנו להליכה בשכונה הקרובה. הרחובות מסביב למלון היו הומים במקומיים, וניחוח הקפה היווני נדף מבתי הקפה הסמוכים. עצרנו לארוחת צהריים קלה בטברנה מסורתית, שם התפנקנו על מגש מזוזה עם זיתים, פטה וצזיקי.

כשהשמש החלה לשקוע, החלטנו ללכת לבילוי קצר בבריכת הגג של המלון. הנוף הפנורמי של האקרופוליס על רקע השמים הזהובים עצר את נשימתנו. בילינו את הערב בהתענגות על יינות יווניים מקומיים והתכוננו ליום השני של הטיול והמסלול שלנו.

יום 2 – דייט עם היסטוריה עתיקה

שמש הבוקר הביאה יום חדש של התרגשות. לאחר ארוחת בוקר במלון, יצאנו לאקרופוליס. בהליכה באתר העתיק הבלתי יתואר הזה, הילדים התפעלו מהפרתנון, הארכטיון והאודיאון של הרודוס אטיקוס. המדריך שלנו שיתף בסיפורים שובי לב על האלים והגיבורים שפעם חיו בשטחים המקודשים האלה.

בצהריים השמש הייתה מאוד חזקה והטמפרטורות קפצו כשהיינו בדרכנו לפלאקה לארוחת צהריים. סעדנו בטברנה מקסימה וחבויה. המוסאקה והסלט היווני היו פשוט אלוהיים. לאחר ארוחת הצהריים שוטטנו ברחובותיה הציוריים של אנפיוטיקה, שכונה מיוחדת השוכנת מתחת לאקרופוליס. הארכיטקטורה הקיקלאדית המסורתית והפרחים הצבעוניים הוסיפו לקסם.

בערב מצאנו את עצמנו בכיכר מונסטיראקי, מוקפים במוזיקאים מקומיים ואמני רחוב. קצב הבוזוקי מילא את האוויר כשהצטרפנו לריקוד התוסס עם כל בני המשפחה, תיירים נוספים ומספר מקומיים.

יום 3 – הרפתקאות קולינריות ושיעור בישול מקומי

היום השלישי היה יום מיוחד, הקדשנו אותו לתענוגות הקולינריים של אתונה. לאחר ארוחת בוקר נינוחה במלון, הצטרפנו לשיעור בישול מקומי בהנחייתה של מריה הכריזמטית. השיעור התקיים במטבח יווני מקומי, שם למדנו את רזי היצירה של מוסקה, ספאנקופיטה ובקלאווה. הצחוק, האחווה והניחוחות הטעימים הפכו אותו לגולת הכותרת של הטיול.

לאחר שיעור הבישול, התענגנו על פירות העבודה שלנו עם ארוחת צהריים מענגת בפלאקה הציורית. את היצירות שלנו השלימו יין מקומי, מה שהופך אותו לארוחה יוונית אותנטית באמת.

אחר הצהריים החלטנו להסתובב בשכונה ההיסטורית של אקסרכיה. הרחובות התוססים, הידועים ברוח האמנותית והאווירה הבוהמית שלו, הציעו גלריות אומנות וחנויות בוטיק ייחודיות.

בערב ביקרנו במסעדת פיוז’ן איטלקית-יוונית נסתרת, המומלצת על ידי המקומיים (האמת שאני לא זוכרת את שמה אבל תמיד אפשר לשאול בלובי המלון על מסעדות מומלצות באזור). התערובת המפתה של הטעמים במנות כמו פסטיסיו אלה קרבונרה ובקלאווה טירמיסו הותירה אותנו עם טעם של עוד.

יום 4 – יום של אומנות יוונית מסורתית

היום התחיל בארוחת בוקר נינוחה, והחלטנו להתחיל בביקור במוזיאון הארכאולוגי הלאומי. החפצים והפסלים לקחו אותנו למסע בהיסטוריה העתיקה, כאשר כל תערוכה מספקת הבנה מעמיקה יותר של התרבות היוונית.

שוב נתקלנו לצערנו במזג אוויר חם וקיצוני וכדי להימלט מחום הצהריים, החלטנו לאכול ארוחת צהריים בבית קפה מקומי עם אווירה יוונית מרעננת. זו הייתה הדרך המושלמת להיטען לפני הרפתקאות אחר הצהריים שלנו שהוקדש לגילוי סצנת אמנות הרחוב התוססת של אתונה. שוטטנו ברחובות אקסרכיה ופסירי, שם ציורי קיר צבעוניים קישטו כל פינה.

בערב הצטרפנו לקבוצה מאורגנת לטיול שקיעה במעלה גבעת פילופאפוס. הנוף הפנורמי של אתונה שטוף בגוונים זהובים היה עוצר נשימה. זה היה הסוף המושלם ליום מלא באמנות ותרבות.

יום 5 – מסע למוזיקה מקומית

עם עוד יום לפנינו, התחלנו את הבוקר עם ארוחת בוקר טעימה במלון לפני שיצאנו לטיולים שלנו. החלטנו לבקר ברובע ההיסטורי של Psyrri, הידוע ברחובותיו הצרים ובטברנות המסורתיות שלו.

הריחות המענגים מהמטבחים המקומיים הובילו אותנו לטברנה מקסימה לארוחת צהריים יוונית דשנה. התענגנו על סופלאקי, חלומי בגריל ושלל מזסים.

אחר הצהריים, נסענו לגן הלאומי, נווה מדבר שליו בלב העיר. הצמחייה השופעת, המזרקות והמסלולים המוצלים סיפקו הפוגה מבורכת מההמולה העירונית.

גולת הכותרת של הערב הייתה ביקור בטברנת בוזוקי מקומית. המוזיקה היוונית המסורתית, שניגנה בלהט על ידי מוזיקאים מוכשרים, נתנה לנו השראה לרקוד כל הלילה עם המקומיים והן לנוסעים אחרים.

יום 6 – השלמות אחרונות

היום הרשינו לעצמנו לשוטט בלי תוכניות ספציפיות. הבוקר עבר בשיטוט בשכונות המקסימות פלאקה ומונאסטיראקי. באופן בלתי צפוי, נתקלנו בקבוצת אמני רחוב בכיכר מונסטיראקי. האנרגיה וההתלהבות שלהם היו מדבקים, ומצאנו את עצמנו רוקדים ומוחאים כפיים יחד עם הקהל.

המפגש הספונטני שלנו הותיר אותנו עם תיאבון לארוחת צהריים קלה. בחרנו לאכול בדוכן יווני מסורתי, ללגום את טבעות הלחם המכוסות בשומשום האהובות על המקומיים.

אחר הצהריים, ביקרנו באגורה העתיקה, חקרנו את ההריסות ששימשו פעם את לבה של אתונה העתיקה. זה היה צעד מרתק אחורה בזמן, והתענגנו על תחושת ההיסטוריה שאפפה אותנו.

טיפסנו אל גבעת אראופגוס לתצפית מדהימה על הנוף העירוני בשעת בין ערביים. הסלע העתיק, ספוג מיתוס והיסטוריה, הציע רגע שליו של הרהור.

יום 7 – פרידה מאתונה והמשך לסלוניקי

בבוקר האחרון שלנו באתונה, החלטנו לחזור ולבקר באחד מבתי הקפה המקומיים האהובים עלינו לארוחת בוקר. נהנינו מקפה יווני ומאפים טריים תוך כדי העלאת זכרונות מהחוויות הבלתי נשכחות שחווינו בעיר.

בלב כבד נפרדנו מנובוטל אתונה ויצאנו לדרך לסלוניקי. המסע ברכבת בן 7 שעות (הנסיעה עצמה היא בסביבות 5.5 שעות) היה הזדמנות להירגע ולהתכונן לשבוע הקרוב שלנו בסלוניקי.

עם ההגעה לסלוניקי, התמקמנו במלון Mediterranean Palace. הנוף הציורי של המפרץ התרמי מחדר המלון שלנו סיפק קבלת פנים חמה.

בערב עם מלא אנרגיות ולהט יצאנו להסתובב ברחובות העיר, שוטטנו לאורך טיילת חוף הים, שלאורכה בתי קפה ומסעדות מקסימים. ניחוח הבוגטסה הטרי משך אותנו למאפייה מקומית, שם התענגנו על המאפים המתוקים.

זהו לחלק הראשון של הטיול, בחלק הבא אספר לכם על החווית שלנו בסלוניקי המדהימה!