סנטוריני - מדריך למטייל

סנטוריני, אחד האיים הקסומים ביותר ביוון! סנטוריני, הידועה בנופים עוצרי הנשימה, השקיעות המדהימות, הבניינים המסוידים בלבן והים הכחול, מציעה חוויה קסומה באמת. מדריך מטייל זה יספק לכם מידע חיוני וטיפים שיהפכו את ביקורכם בסנטוריני מוצלח במיוחד.

מדריך סנטוריני

הגעה סנטוריני:

באוויר: לסנטוריני יש שדה תעופה משלה, נמל התעופה הבינלאומי של סנטוריני (JTR), שמקבל טיסות מערים גדולות באירופה בעונת התיירות.

דרך הים: מעבורות וקטמרנים מהירים מחברים את סנטוריני לנמל פיראוס של אתונה ולאיים סמוכים אחרים. הנסיעה במעבורת אורכת כ-5-7 שעות, בעוד שהקטמרן מהיר יותר ואורך כ-3-4 שעות.

הזמן הטוב ביותר לחופשה בסנטוריני:

שיא עונת התיירות בסנטוריני היא מיוני עד אוגוסט, כאשר מזג האוויר חם ושטוף שמש. עם זאת, תקופה זו יכולה להיות צפופה. שקול לבקר בעונות  האביב (אפריל עד יוני) והסתיו (ספטמבר עד אוקטובר) עבור מזג אוויר נעים, פחות קהל ומחירים נוחים יותר.

במזג אוויר מעודכן בסנטוריני

נקודות עניין בסנטוריני:

אויה (Oia), הממוקמת בקצה הצפוני של האי, ידועה בזכות השקיעות המושלמות והכנסיות האייקוניות עם הכיפה הכחולה שלה. הוא מציע חדרי אירוח מפוארים ואווירה רומנטית.

פירה: עיר הבירה סנטוריני, פירה תוססת ושוקקת בחנויות, מסעדות ואפשרויות חיי לילה. זהו בסיס מצוין לחקור את האי.

אימרוביגלי (Imerovigli), השוכן על הצוקים, מספק נופים מרהיבים של הקלדרה. הוא מציע אווירה שקטה יותר בהשוואה לאויה ופירה.

אטרקציות מולצות בסנטוריני:

לוע הר הגעש והר געש: העבר הוולקני של סנטוריני יצר נוף ייחודי, המאופיין בצורת הסהר שלו ובצוקים הדרמטיים של הקלדרה. צא לסיור בסירה כדי לחקור את האיים הוולקניים וליהנות מהנופים המדהימים.

שקיעה של אויה: עדים לשקיעה המפורסמת בעולם של סנטוריני מהכפר אויה. מצאו מקום לאורך הצוקים או תהנו ממנו ממסעדה על הגג תוך התענגות על מטבח יווני טעים.

חוף אדום: ממוקם ליד הכפר אקרוטירי, החוף האדום מפורסם בזכות הצוקים הוולקניים האדומים המובהקים שלו ובמים הצלולים. זהו מקום נהדר לשחייה ולשיזוף.

תרה העתיקה: חקור את חורבות העיר העתיקה תרה, השוכנת על ראש גבעה. התפעל מהמבנים השמורים היטב, כולל בתים, תיאטראות ומקדשים, תוך כדי הנאה מנופים פנורמיים של האי.

יינות Santo: התפנקו בטעימות יין ב-Santo Wines, יקב בעל שם המשקיף על הקלדרה. לטעום את הזנים המקומיים, כגון Assyrtiko, ולמד על מסורות ייצור היין של האי.

המטבח המקומי:

סנטוריני מציעה חוויה קולינרית עשירה. אל תחמיצו את המאכלים המקומיים, כמו פאווה (מחית אפונה מפוצלת), קפטד עגבניות (לביבות עגבניות) וסלטים יווניים עם עגבניות שרי וצלפים מפורסמים של האי. כמו כן, תטעמו את יין Vinsanto הייחודי ואת יין הקינוח המתוק שנקרא “סנטוריניו”.

צפייה במסעדות בסנטוריני

לחקור את סנטוריני:

השכרת רכב או טרקטורון היא דרך פופולרית לחקור את סנטוריני. סעו לאורך כבישי החוף היפים, בקרו בכפרים מסורתיים כמו פירגוס ומגלוצ’ורי, וגלו פנינים נסתרות בקצב שלכם. לחלופין, השתמש בשירות האוטובוסים המקומי היעיל כדי להתנייד באי.

 

התוכן עזר לכם? יש לכם הערות? לחצו כאן