חופשה משפחתית בכרתים עם ילדים

האי הגדול ביותר של יוון, כרתים, הוא שטיח צבעוני של צמחייה פורחת, כפרים מקסימים, חופים מדהימים והיסטוריה עתיקת יומין המבטיחה חופשה משפחתית שובת לב. כרתים, הידועה כמקום הולדתו של זאוס, מציעה אטרקציות עצומות ומגוונות כמו הידע המיתולוגי שלה. הנה כמה מהמראות שחובה לראות ופעילויות מלאות כיף המושלמות להרפתקה המשפחתית הבאה שלכם.

חופשה משפחתית בכרתים

Cretaquarium

התחל את המסע שלך בכרתים עם צלילה מהפנטת לתוך העולם התת-ימי של הים התיכון. ממוקם ליד הרקליון, האקווריום CretA הוא ביתם של יותר מ-2,000 יצורי ים על פני 200 מינים שונים. מסוסי ים ועד כרישים, ילדים יתרגשו לפגוש מגוון של חיים ימיים במתקן החדיש הזה. חינוכי, אינטראקטיבי ומרתק, האקווריום מציע חוויה מאיר עיניים ומשעשעת לכל המשפחה.

Cretaquarium כרתים

ארמון קנוסוס

קח צעד אחורה בזמן אל הציוויליזציה המינואית על ידי חקר ההריסות העתיקות של ארמון קנוסוס. כאתר הארכיאולוגי הגדול ביותר של תקופת הברונזה בכרתים, זהו טיול מלמד ושובה לב לכל המשפחה. ילדים יכולים לשחרר את אינדיאנה ג’ונס הפנימית שלהם, לגלות ציורי קיר, חצרות וחדרי כס ישנים. כדי להפוך את ההיסטוריה למושכת יותר עבור הילדים, שכור מדריך שמתמחה בסיורים משפחתיים.

למידע נוסף לחצו כאן

פארק המים לימנופוליס

כשהשמש היוונית זורחת בבהירות, לכו לפארק המים Limnoupolis ליד חאניה. פארק המים הזה מלא במגלשות ובריכות המתאימות לכל הגילאים, ממגלשת ‘חור שחור’ שואבת האדרנלין לילדים גדולים יותר ולמבוגרים, ועד ‘נחל עצלן’ לקטנטנים. יש אפילו אזור משחקים ייעודי לפעוטות, מה שמבטיח שכולם במשפחה יכולים להתקרר וליהנות.

המרכז להצלת זוחלים ואקווריום אקווהוורלד

בכפר הקסום חרסוניסוס, תמצאו את Aquaworld, האקווריום הראשון של כרתים. זוהי הזדמנות נהדרת לילדים לקיים אינטראקציה עם מגוון מינים מקומיים ואקזוטיים, כאשר גולת הכותרת היא הזוחלים! רבות מהחיות הן חיות מחמד הצלה או מאומצות, מה שמעניק לביקור פן חינוכי ואמפתי.

למידע נוסף לחצו כאן

פארק המים ווטרסיטי

לנצח את החום הים תיכוני על ידי בילוי היום בפארק המים WaterCity, הממוקם בין הרקליון להרסוניסוס. עם מגוון של מגלשות מים, נהר עצל ומספר בריכות נושא, הפארק מציע יום מלא כיף לכל הגילאים. אל תחמיצו את ה”צונאמי”, בריכה שיוצרת גלים ענקיים, מועדפת מובהקת בקרב מחפשי הריגושים.

למידע נוסף לחצו כאן

פארק דינוזאוריה

פארק דינוזאוריה ליד הרקליון מספק מסע מרגש אחורה בזמן שבו דינוזאורים שלטו בכדור הארץ. הפארק כולל עשרות דגמי דינוזאורים בגודל טבעי, מוזיאון דינוזאורים וקולנוע 5D, מה שהופך אותו ללהיט עבור פליאונטולוגים צעירים ושאפתנים.

למידע נוסף לחצו כאן

פארק המים אקוופלוס – Acquaplus

מקום פנטסטי נוסף להתקרר בו הוא פארק המים אקוופלוס, הממוקם על החוף הצפוני ליד חרסוניסוס. פארק זה, המחולק לשני חלקים – אחד למבוגרים ואחד לילדים – מבטיח סביבה מהנה ובטוחה לכל המשפחה. יש אפילו ספא דגים, בו תוכלו לחוות את התחושה הבלתי רגילה אך המענגת של דגים מקלפים את כפות הרגליים.

למידע נוסף לחצו כאן

מבצר קולס

מעיד על העבר הוונציאני של כרתים, מבצר קולס עומד על המשמר בפתח הנמל הישן בהרקליון. ילדים ייהנו לחקור את המבצר הישן ואת חומותיו. הנוף של הנמל והעיר ממרומי המצודה עוצר נשימה ומספק הזדמנויות צילום מצוינות.

למידע נוסף לחצו כאן

מזרקת מורוסיני (מזרקת האריות)

בלב הרקליון, תמצאו את מזרקת מורוסיני, אנדרטה ונציאנית אלגנטית המכונה גם מזרקת האריות. מוקף בבתי קפה ובמסעדות, זה הופך מקום מרגיע לארוחת צהריים משפחתית בזמן שאתם סופגים את האווירה של העיר השוקקת.

טיילו בהר פאכנס

עבור משפחות שאוהבות טיולים רגליים וטבע, העלייה להר פאכנס, הפסגה השנייה בגובהה בכרתים, היא חובה מוחלטת. אמנם מדובר בפעילות מאומצת יותר, אך הנופים הפנורמיים מלמעלה הם ללא תחרות. מומלץ למשפחות עם ילדים גדולים יותר ועם ציוד טיולים מתאים.

מוזיאון תלת מימד וקולנוע של עולם התלת מימד של Minoan

לחוויה היסטורית סוחפת, בקר במוזיאון העולם המינואי בחאניה. באמצעות טכנולוגיית תלת מימד, מוזיאון זה מאפשר למבקרים ללכת דרך עיר מינואית משוחזרת. לאחר סיור במוזיאון, צפו בסרט תלת מימד על חורבן כרתים המינואית. חוויה זו תבדר ותחנך את המשפחה באותה מידה.

הפארק הבוטני והגנים של כרתים

ממוקם ליד חאניה, הפארק הבוטני והגנים מציעים מפלט שליו ממוקדי התיירות העמוסים. זהו מקום יפהפה לטיול משפחתי, בו תוכלו לחקור את הצמחייה המגוונת של הים התיכון וצמחים אקזוטיים יותר. יש גם חיות משק ובית קפה קטן המגיש מנות מתוצרת מקומית.

עם הדגשים הללו שנוספו למסלול הטיול שלכם, החופשה המשפחתית שלכם בכרתים תציע שילוב עשיר של תרבות, היסטוריה, טבע והרפתקאות, ותבטיח זיכרונות שיימשכו לכל החיים.

למידע נוסף לחצו כאן

טעמו את המטבח של כרתים

המטבח של כרתים הוא בעל שם עולמי ואיזו דרך טובה יותר להכיר לילדים שלכם חוויות חדשות מאשר דרך האוכל? בקרו בחווה מקומית כמו Biolea, שם תוכלו לראות כיצד מייצרים שמן זית ולטעום אותו טרי. רוב הטברנות מציעות אפשרות “מזה”, צלחות קטנות עם מגוון מנות, המאפשרות לילדים לנסות מאכלים רבים בארוחה אחת. אל תשכחו לנסות את “Kalitsounia”, פשטידות מיני מתוקות או מלוחות המועדפות בקרב המקומיים והמבקרים כאחד.

תיהנו מהחופים היפים של כרתים

כרתים ידועה בחופים המגוונים והציוריים שלה, כל אחד עם הקסם הייחודי שלו. מהחולות הוורודים של חוף Elafonissi ועד ליער הדקלים האקזוטי של Vai, האי הוא באמת גן עדן לאוהבי החופים. לגונת באלוס ידידותית במיוחד למשפחות, עם מים רדודים וצלולים ונוף עוצר נשימה.

זכרו, בעוד שכרתים מלאה בהרפתקאות מרגשות, זה גם מקום להירגעות. אז, בין אם אתם חוקרים חורבות עתיקות, טועמים מאכלים חדשים, או פשוט נהנים מהמים התכולים של הים התיכון, קחו את הזמן וטבלו את המשפחה שלכם בקסם של האי הזה.

התוכן עזר לכם? יש לכם הערות? לחצו כאן